الثلاثاء 23 أبريل 2024 03:10 مـ
مصر وناسها

    رئيس مجلس الإدارة محمد مجدي صالح

    غطاطي للإطارات
    فن وثقافة

    شريفة ماهر تكذب ويكيبيديا: عيد ميلادي مش النهارده

    مصر وناسها

    قالت الفنانة شريفة ماهر، إن عيد ميلادها الحقيقي لا يوافق اليوم الجمعة 20 سبتمبر، كما ذكر موقع ويكيبيديا، متمنيه الخير والسعادة للأمة العربية.

    وأضافت شريفة ماهر،

    ويكيبيديا أخطأ في عيد ميلادي وهو ليس اليوم، ولكن عيد ميلادي الحقيقي يوافق 13 مارس، وعمري 83 عامًا فقط، هما عايزين يكبروني معرفش ليه؟

    وتابعت شريفة ماهر: مش بيفرق معايا إذا كانوا كاتبين اليوم أو غيره، وبتمنى الخير والسعادة للأمة العربية، وأن يكونوا في أفضل حال دائمًا.

    شريفة ماهر توجه رسالة للشباب

    وسبق، وتحدثت شريفة ماهر، عن أزمتها مع أبنائها، في رسالة منها للشباب، جاء ذلك خلال حوارها مع القاهرة 24، قائلة: حط أمك في عينك، كام سنة وتسيبك وتمشي، خليها تموت وهي بتدعي لك، مش وهي غضبانة عليك.

    وتابعت شريفة ماهر خلال حوارها: بلاش لما الأم تموت نرجع نقول ياريتنا، خلي بالك من أمك، وحذر من مراتك لأن في ستات شياطين، وأنت لازم تحسبها، وتكون عاقل، أنا بناشد الشباب، محدش دايم دا دور، كل واحد له عمره ووقته وفي النهاية بنروح، أنا كنت بحب أمي جدًا، وربنا عوضني ببنتي الصغيرة.

    أعمال شريفة ماهر

    ويذكر أن شريفة ماهر، شاركت في فيلم زي عود الكبريت، الذي عُرض عام 2014، وضم العمل العديد من الفنانين، منهم: فاتن حمامة، شريفة ماهر، حسين الإمام، زكريا عامر، راندا السبكي، وهو من تأليف وإخراج حسين الإمام.