السبت 20 أبريل 2024 01:18 مـ
مصر وناسها

    رئيس مجلس الإدارة محمد مجدي صالح

    غطاطي للإطارات
    فن وثقافة

    الفنانة بشرى تكشف عن رأيها في المشاركة العربية في فيلم Boy of heaven

    مصر وناسها

    عبرت الفنانة بشرى عن رأيها في الأغنية الجديدة للفنان محمد رمضان التي تحمل اسمم "بلالين" من خلال برنامج mbc trending المذاع على قناة mbc 4 مع الإعلامية بسنت شمس والإعلامي صبحي عطري.

    وتابعت بشرى قائلة: "أنا مشكلتي في الأغاني اللي بتجيلي اللي هما كتير جدا بالمناسبة وفي ناس منهم موهوبة كتير، بس ممكن يكون جايبلي لحن حلو بس مش لايق عليا، أو ممكن الكلام مش حاسه أني عاوزة أقوله، ودائمًا بحب تجربة الغناء تبقى أكثر ناحية الهوية، بحيث أني أغني وأقول الحاجة اللي بحسها بس ومش لازم أني اكون موجودة".

    وتحدثت عن رأيها في أغنية محمد رمضان “بلالين” قائلة: "محمود العسيلي قبلها من سنين نزل أغنية طراطير، وأنا مش فاهمه هو عاوز يقول إيه لأني مسمعتش غير جملتين بس منها".

    وأضافت بشرى قائلة: إذا كان فقعات دي وجهة نظره، بس احنا اتعودنا على محمد رمضان، وبردوا رسايله موجهة في الأغاني بتاعته، ورمضان خلاص خلق لنفسه شكل وحالة الناس إبتديت تتعود عليها، وفي نهاية كلامها قالت: وبعدين لو هو ضايقني شويه هنزله بأغنية جديدة".

    أعربت الفنانة بشرى عن سعادتها بالمشاركة العربية التي تكون في المهرجانات الدولية من خلال لقائها في برنامج mbc trending المذاع على قناة mbc4 مع الإعلامية بسنت شمس، والإعلامية صبحي عطري، قائلة: "أحنا محتاجين أن الدول الأجنبية يشوفونا أكتر".

    وتابعت بشرى قائلة: عندهم جهل بينا وجهل بإنتاجتنا، وابتدى في السنين الأخيرة بعض الأشخاص سواء منتجين أو صناع سينما، أبتدوا هما يحاولوا يعملوا حالة تعريف عن العرب وعن المصريين وعن السينما عمومًا".

    وأضافت بشري قائلة: ده دور المهرجانات في الأساس وهو الجسر الذي يبنيه المهرجانات بين الثقافات الغرببة عمومًا والأوروبية وما بينا أحنا في هذا الجانب من العالم.

    و أبدت بشرى رأيها قائلة: انا شايفاها حاجة كويسة أوي، المشاركات كلها العربية حاجة مشرفة جدًا، والفيلم ده كمان ( Boy of heaven)، واتمنى ان يكون صداه كبير، زي ما حضرت صدى يوم الدين لأبو بكر شوقي، وصورت تلت ساعة من التصفيق وقت عرضه في مهرجان كان وكان حدث.

    بشرى