الخميس 18 أبريل 2024 04:42 مـ
مصر وناسها

    رئيس مجلس الإدارة محمد مجدي صالح

    غطاطي للإطارات
    فن وثقافة

    المهم الطلّة.. سمية الخشاب تعلق على قواعد حسين فهمي لأزياء مهرجان القاهرة السينمائي

    مصر وناسها

    علقت الفنانة سمية الخشاب على القواعد التي وضعها الفنان حسين فهمي ورئيس مهرجان القاهرة السينمائي، بشأن أزياء الفنانات في الدورة المقبلة من المهرجان.

    وقالت سمية الخشاب في تصريحات تلفزيونية: معنديش مشكلة في قواعد حسين فهمي للأزياء في المهرجان؛ لأن جميع المهرجانات المحترمة لها استايل ولبس معين، وفي النهاية أهم شيء الثقة بالنفس وأنا واثقة في نفسي والمهم الطلّة.

    كما أعربت الفنانة روجينا عن إعجابها بقرار حسين فهمي وقواعده بشأن الأزياء في مهرجان القاهرة، قائلة: أنا موافقة على القواعد لأننا لازم نحترم الفن والمهرجان زي ما بنعمل في أي مكان في العالم ولما بنروح دول عربية بنحترمهم.. يبقى ليه لا.

    وسبق وأكدت الفنانة رانيا يوسف في تصريح سابق أنها ستخترع بدلة جديدة تحمل اسمها وستكون مفاجأة لجميع الحاضرين في الدورة القادمة من المهرجان.

    حسين فهمي عن شروط حضور الفنانات مهرجان القاهرة: مفيش لفي كدا وريني الفستان

    وسبق ووضع حسين فهمي شروطًا للفنانات لحضور الدورة المقبلة من مهرجان القاهرة السينمائي، وقال في مقطع فيديو عبر حسابه بموقع انستجرام: إحنا مهرجان دولي درجة أولى، ولما جيت المهرجان لقيت إن كل واحد يلبس اللي هو عاوزه، وموضوع اللبس تطور فوق ما كنت أتوقع.

    وواصل حسين فهمي: مهرجان القاهرة بقى عبارة عن وريني يا حبيبتي الفستان طب لفي كده، اسمه إيه الكوافير، ودا مش ده المهرجان،كلنا لازم نبقى لابسين الدريس كود بتاع كل المهرجانات الدولية، الناس هتلبس كويس وهتبقى شيك وهيبان إنه مهرجان قيم جدا.