الثلاثاء 25 يونيو 2024 09:33 مـ
مصر وناسها

    رئيس مجلس الإدارة محمد مجدي صالح

    غطاطي للإطارات
    فن وثقافة

    رضوى الشربيني تنهار من البكاء لهذا السبب

    مصر وناسها

    جاء اسم الإعلامية المصرية رضوى الشربيني، ضمن قائمة الأكثر رواجا على محركات البحث، بعد لقاء تلفزيوني أطلقت فيه تصريحات صادمة.

    وحلّت رضوى الشربيني ضيفة ببرنامج "أنا والقناع" المذاع عبر فضائية "الحياة"، ومن تقديم الإعلامية منى عبدالوهاب، وتحدثت عن أصعب لحظات حياتها، كما تحدثت عن زواجها وطلاقها.

    وعن أسوأ أيام حياتها، قالت: "يوم وفاة أمي من أصعب الأيام التي مرت عليّ". ولم تتمالك رضوى نفسها ودخلت في نوبة بكاء على الهواء.

    وروت مأساة وفاة والدتها خلال جائحة كورونا: "كنت أول واحدة أصيبت بكورونا وماما أخدت العدوى مني، وعزلت نفسي والبيت كله طلع سلبي واطمنا شوية، وسمعت بنتي الكبيرة بتكح، كلمت صحبتي وقولتلها لازم أطلعهم من البيت".

    وتابعت: "لما سمعت صوت ماما كمان بدأت تكح تاني، كلمت حد من وزارة الصحة وبالفعل جاء أفراد من الوزارة وعملوا الاختبار وطلع البيت كله إيجابي، واليوم دا قررت أنه حتى التعب مينفعش أحس بيه، لأن مفيش حد يمرض كل دول".

    واستكملت: "بعد 24 ساعة بنشوف الأكسجين بتاع ماما لقيناه قليل، وقلبت الدنيا عقبال ما لقيت لها مكان في المستشفى وطلبنا الإسعاف ووديناها المستشفى أنا وأخويا، وعمري ما هنسى الكلمة اللي قالتها لي وقتها، قالت لي لو هتدخليني المستشفى أنا هموت هنا".

    رضوى الشربيني