الخميس 2 مايو 2024 05:46 مـ
مصر وناسها

    رئيس مجلس الإدارة محمد مجدي صالح

    غطاطي للإطارات
    فن وثقافة

    ابنة سامي العدل عن ريهام حجاج «خربت بيوت ناس كتير»

    رشا سامي العدل
    رشا سامي العدل

    ابنة الفنان الراحل سامي العدل ، رشا سامي العدل تشن هجوم كبير علي الفنانة ريهام حجاج، بسبب ما وصفته «رشا» بـ«اختلاق أزمات ومشاكل» مع فريق عمل مسلسل «وكل ما نفترق»، وعلى رأسهم الفنانة أيتن عامر.

    تعليق ابنة سامي العدل على موقف هجومها لريهام حجاج

    وتكشف رشا العدل ، السبب خلف هجومها على الفنانة ريهام حجاج، بأنها: «أقدمت على ذلك نظرا لاختراق الأخيرة قواعد المهنة الأخلاقية واتهامها لزملاءها في العمل بتهم ليس لها أساس من الصحة».

    رشا العدل عن أيتن عامر: بنت بلد ومتواضعة

    وقالت «رشا»: «مش طبيعي حد يهاجم حد بالمنظر ده، متربناش على إن حد يتدخل في شغل حد، وأيتن بنت بلد وجدعة ومتواضعة وعمرها ما اتدخلت في شغل غيرها، وشاربة المهنة ومتمرمغة فيها من 14 سنة، مش محتاجة تفرض نفسها على شخص أو تطلب زيادة مساحة دور».

    ابنة سامي العدل عن ريهام حجاج: خربت بيوت ناس

    وعن موقفها تجاه الفنانة ريهام حجاج، تستطرد رشا العدل: «لما سألت عنها عرفت إنها خربت بيوت ناس واتدخلت في شغل ناس كتيرة، وعطلت مشاغلهم بسبب عدم التزامها خلال التصوير، اللي بتهاجم الناس دي وبتوقل إن محدش ملتزم بتتأخر بالـ3 والـ4 ساعات وبتعمل مشاكل، فمتتهمش غيرها وتقول إنه مش ملتزم وبيحاول يزود مساحة شغله».

    خلاف ريهام حجاج وأيتن عامر

    خلافات نشبت بين أيتن عامر، والفنانة ريهام حجاج بسبب مسلسلهما الجديد، «وكل ما نفترق»، حيث اعترضت أيتن عامر على تدخل «ريهام» في العمل.

    وكتبت أيتن عامر عبر «فيسبوك»، «سأخبر الله بكل شيء ربنا أكيد عارف، طيب سأخبر الوسط بكل شيء، إيه ده الوسط برضه عارف! إذن سأخبر الجمهور والله المستعان»

    لترد عليها ريهام حجاج، «عشنا وشوفنا إن أخت البطل إللي أدام البطلة طمعانة يبقى دورها أكبر من البطل»، وهو ما اعتبره الجمهور أيضا «كيد نساء».

    ريهام حجاج ايتن عامر رشا سامي العدل ريهام حجاج وايتن عامر مسلسلات رمضان شهر رمضان رمضان2021